Men tänk om det kanske var så här…

(En bild som inte har med innehållet i texten att göra. Men det är personen som tagit bilden som skrivit texten…)

Ibland blir saker inte riktigt som man tänkt sig. Då kan man tänka väldigt mycket på det. En massa ”tänk om”, ”kanske”, ”men om det kanske var såhär..” osv.

Ibland skulle jag kunna tänka mig en knapp där jag antingen kan stänga av just den tankeverksamheten.
Eller en knapp som ger mig tillträde till andra människors tankar..

Det hade inte varit fel.

Men i nästa tanke tänker jag. Om det fanns just sådana ”knappar”, så kanske de inte ska användas till mina relativt små bekymmer, utan kanske för ökad förståelse människor emellan. Mellan myndigheter och människor och kanske mellan länder… och inte för mina ”nej, nu blev det inte som jag hade tänkt mig”.

Men det är ju bara en tanke..

Lämna en kommentar