Öppet brev till internet

Kära internet!

Blir du rädd för mig om jag pratar alt. skriver om mig själv i tredje form? (Du ska få ett exempel: Idag har Malin försökt att plugga mekanik men det går inte, för att hon förstår inte och tappar lätt i intresse.)
Internet, var ärlig och brutal. Blir du rädd för mig? Eller uppmuntrar du sånt här beteende?

Internet, när jag ändå har dig på tråden så skulle jag vilja ifrågasätta din dragningskraft, här sitter jag och försöker lära mig både ett och annat men vad händer, jo du kommer här med din uppsjö av musik, roliga filmer, viktiga texter och fina kort och där sitter jag som förtrollad. Som om min egna vilja försvann och jag bara måste klicka på ”nästa”.

Internet, nu kanske det är du som får ta skulden för något som egentligen inte är ditt fel. Men jag upplever det som att du sätter fram världens största godisskål och ber mig att öva min självbehärskning. Det känns också som om både du och jag vet var det slutar: jag sitter där med en tom skål och ett illamående.

Internet, är det du eller är det jag som har ett problem?

/Malin

Lämna en kommentar