Jag och mina listor.

Om jag någonsin skulle skriva en bok om mitt liv, skulle den heta: ”Jag och mina listor”, eller det är vad jag tror den skulle hitta.

För listor är ett kärt återkommande tema på den här sidan & i mitt liv.

Idag har jag avverkat sju punker (av sju!) på min att göra lista. Dock känner jag mig inte klar, utan istället sitter jag och uppdaterar dokument och skriver nya att-göra-listor osv.

Varför kan man fråga sig?
Jo, för trots att jag egentligen tänkt tacka nej, trots att det skrämmer mig mer än jag vågar tro så har jag tackat ja till att  vara lägerchef för ett nyårsläger. Samma som förra året (och året innan dess osv.) Så nu ska lägerchefs uppdragen passas in i mitt schema, föreläsningar och plugg ska få plats och de andra ”uppdragen” som jag redan har tagit på mig.

Hur jag känner inför uppdraget pendlar både från dag till dag, men ibland så ofta som timme till timme.

Men det leder definitivt till fler listor. Så här sitter jag och skriver lista för lista. Men det går bra nu..

Lämna en kommentar